چرا در آزمایش دو شیار وقتی مشاهده کننده ای باشد رفتار فتون ها تغییر میکند؟
در آزمایش دو شیار، وجود مشاهده کننده به دلیل تداخل بین فتون ها و مشاهده کننده باعث تغییر رفتار فتون ها می شود. در واقع، وجود مشاهده کننده باعث می شود که فتون ها به عنوان ذرات عمل کنند و در دو شیار به صورت جداگانه منتشر شوند، در حالی که در نبود مشاهده کننده، به عنوان موج عمل می کنند و تداخل با یکدیگر دارند. این پدیده به نام "تداخل کوانتومی" شناخته می شود.
原文地址: http://www.cveoy.top/t/topic/vGU 著作权归作者所有。请勿转载和采集!